Bangkok en de terugreis (dag 29)

10 augustus 2015 - Bangkok, Thailand

Vandaag wordt een lange dag. We zijn wakker geworden om half 9, omdat we nu uiterlijk om 9 uur in de ontbijtzaal willen zijn.

Het ontbijt was al een stuk rustiger dan gisteren. We hebben een plekje achteraf gevonden waar we rustig met zijn tweeën hebben ontbeten. Voor het eerst deze vakantie hebben we het weer over thuis gehad en de verplichtingen die komen gaan.

Na het ontbijt genieten we nog even van onze laatste uurtjes in dit luxe hotel. Cherita heeft nog even een bad genomen en Michael een warme douche. Nu is het echt tijd om de backpacks voor de laatste keer in te pakken, een treurig moment vinden we zelf. Het is de bevestiging dat, na vandaag, de vakantie echt ten einde komt.

Om 12 uur moeten we uitchecken en we gaan dit dan ook pas op het laatste moment doen. Ons vliegtuig richting Wenen vertrekt om 23.45 uur, dus we moeten uiterlijk om 10 uur op het vliegveld zijn. Er is een gratis shuttlebus die om 9 uur vanaf het hotel vertrekt. Dat betekent dat we nog een hele dag te vullen hebben voordat we naar het vliegveld zullen reizen.

We gaan onze spullen achterlaten in het hotel onder toezicht van de conciërge, zodat we niet heel de dag met die zware backpacks hoeven sjouwen. We hebben besloten om nog 1 keer naar Khoa San Road te gaan om daar de dag vol te maken met shoppen, eten en een fantastische pedicure die we aan het begin van de vakantie ook hebben gehad.

Rond een uur of 8 zullen we onze weg terug naar het hotel gaan maken om de rit naar het vliegveld niet te missen. Daar gaan we inchecken en wachten tot we mogen boarden.

Dit is onze laatste blog vanuit Thailand. Wel willen iedereen die ons gevolgd heeft bedanken voor de interesse in onze avonturen. Het begon als een kleinschalig verhaaltje bedoeld voor onze ouders, maar het is uitgegroeid tot dagelijks 100 unieke bezoekers per dag. We hebben met plezier gewerkt aan de verhalen die zichzelf hebben geschreven door alle leuke dingen die we hebben meegemaakt. Eenmaal thuis zullen we niet meer werken aan de blog, want ons thuisleventje is nu eenmaal niet zo interessant.. Haha.

Bedankt allemaal en tot morgen in Nederland!

Liefs,
Michael en Cherita

Les van vandaag: geniet van elk moment dan ben je rijker dan je je ooit zou kunnen voorstellen.

1. Jill:
    10 augustus 2015
    Wat een heerlijk verhaal weer lieverds en wat jammer dat het alweer voorbij is voor jullie. Maar wat een geweldige reis, mooie herinneringen en fantastische belevenissen :). Fijne dag nog en terugvlucht naar huis en tot heel snel
  2. Mandy:
    10 augustus 2015
    Super om te lezen dat jullie t zo leuk hebben gehad! Nu een veilige reis terug. Wij vinden het niet erg dat jullie weer terug komen hoor hihi
  3. Mama:
    10 augustus 2015
    Wat een fantastische dingen hebben jullie mee gemaakt en wat een geweldige momenten hebben jullie beleefd. Een hele bijzondere Honeymoon waar jullie de rest van jullie leven aan terug zullen denken! Het is jullie van harte gegund maar 1 maand is lang en ik zal blij zijn als ik jullie weer in mn armen kan sluiten. Veilige terugreis en tot héeeeeeeeelll gauw.
  4. Edgar:
    10 augustus 2015
    Door jullie fantastische reisverslagen leek het alsof wij met zijn drieën op reis waren, heel erg bedankt daarvoor. Goede thuisreis, thuis went het ook weer, toch?
    groetjes Edgar...
  5. Mary:
    11 augustus 2015
    het was zo'n gewoonte geworden, elke avond de blog lezen, dat het even vreemd zal zijn dat het ten einde is.
    Het was erg leuk om deelgenoot te zijn van jullie reis.
    En nogmaals: de les an de dag was altijd geweldig!!
    Eb de laatste les.....super. Helemaal mee eens.
    Bedankt voor de reminder.